pühapäev, 6. oktoober 2013

Itaalia suvepuhkusereis – restoranid Arabbas ja selle ümbruses

Meie päevad olid kõik sellised, et vara hommikul ärkasime, sõime korteris hommikusööki ja siis asusime mägedesse teele. Mägedes sõime kaasavõetud võileibu või einestasime kuskil mägirestoranis. Õhtul jõudsime korterisse peale pikka ja väsitavat päeva mägedes värskes õhus. Kedagi ei huvitanud sellisel hetkel enam söögi tegemine ja nii käisime igal õhtul väljas söömas. Arabba on ikkagi sisemaapiirkond ja restoranides on tavaliselt valikus liha või vorstikesed, aga mitte kala. Mina sõin tihti suppi, sest liha mulle ei meeldi ja kala ei olnud ja siis jäi üle kas mingi pastatoit või supp. Igas restoranis toodi kõigepealt lauda saiavaagen ja nii ei kadunud mul reisi jooksul ükski kilo kehakaalust, sest saia söömine oli toitev.

Pildil on näha Alpen Rose hotell, kus käisime esimesel õhtul söömas. Hotell asus kohe meie maja kõrval.

Arabbasse saabusime esmakordselt õhtul peale 20:00 ja meil ei onudki midagi süüa. Mul oli kõht väga tühi. Meie maja kõrval asus hotell Alpen Rose (http://www.alpenrosearabba.it ) ja selle hotelli restoranis käisimegi esimesel õhtul söömas. Kui meie sinna sööma jõudsime, siis oli neil seal õhtusöögiaeg peaaegu läbi. Meil lubati salatilauast teha oma valik ja siis istusime ja tellisime menüü järgi. Mulle see restoran meeldis, sest juba see atmosfäär oli ülimõnus- puidust seinad ja mööbel.

Pildil on näha, milliste laudade taga me Alpen Rose restoranis istusime.

Salatilauast sai valida lihtsalt kurki, tomatit, rohelisi salateid kui ka näiteks riisisalatit jms. Samas oli ka leiva ja juustuvalik ning lõpuks ilmus välja isegi üks tort, millelt minagi viilu lõikasin. Salatilauast sai käia salatit võtmas nii palju kui soovi oli, aga kahjuks meie sinna saabudes olid ainult salatiriismed alles. Mina sain igatahes oma kõhu täis ja mina sõin seal veel ka suppi, mis maksis umbes 6,5EUR.

Pildil on näha, kui suures ulatuses sai salateid, leiba ja juustu valida, mis kõik oli nagu tasuta ja kuulus õhtusöögi juurde.

Mina jäin selle toiduvalikuga väga rahule ja pidasin seda väga odavaks. Kui arve saime, siis selgus, et salatilaud, leib, juust ja kook ei olegi ekstra tasu eest ja seega on sealne söömine ikka väga odav, sest soovi korral saab väga odavalt hakkama, aga samas saab kõhu juba ainuüksi salatilauast süües täis. Mina oleksin tahtnud seal igal õhtul süüa.

Pildil on restoran Arabbas, kus käisime söömas teisel õhtul. Istusime ja sõime väljas ja ma ei mäleta, milline see restoran seestpoolt välja nägi. Tellisin mingit loomaliha, mis oli üle valatud tumeda kastmega ja toit nägi välja taldrikul, nagu sööks muda. Liha oli nii sitke, et mina seda lõigata ja närida ei suutnud ja nii jäigi toit alles ja seekord läksin magama kergelt tühja kõhuga.

Teisel õhtul käisime Arabba keskuses söömas Pizzeria Al Table restoranis (http://www.ristorantepizzeriaaltable.com). See oli mitme tee ristil ja seal oli võimalik süüa kas väljas või sees. Toit oli kohutav, liiga kaua pidime ootama ja kokkuvõttes mulle seal ei meeldinud üldse ja kogu meie seltskonnale seal ei meeldinud. Ma arvan samas, et me tegime lihtsalt vale toiduvaliku, sest usun, et teistele inimestele seal ikka meeldis ja nad paistsid rahulolevad olevat.

Pildil on näha restorani sisemus, kus käisime söömas Arabbas kolmandal õhtul.

Kolmandal õhtul sõime Arrabba keskuses olevas Michelin märgiga restoranis Miky's Grill (http://www.hotelmesdi.com/arabba-dolomites/grillrestaurant.html), sest peale teise õhtu ebaõnnestunud toiduvalikut soovisime kindla peale kuskil heas kohas midagi head süüa. See restoran kuulus hotell Mesdi alla. Restorani interjöör oli väga hea ja toit oli ka väga hea. See on veidi kõrgema hinnaklassiga kui Alpen Rose restoran. Mina sõin seal vist suppi ja ravioolisid (makaroni- ehk pastataoline toit). Need olid seal värskelt küpsetatud ravioolid, mitte mingid poest ostetud.

Pildil on näha Miky’s Grill restorani uks, kuhu pääseb kasvõi otse suusaliftist suusavarustusega. Seal uksel oli silt, et see on ka jalgrataste laadimispunkt, aga ma ei tea, mida see pidi tähendama. Meie selle suusaliftiga ei sõitnud ja ma ei näinud, et see oleks suvel üldse kasutuse olnud. Üks teine suusalift töötas suvel küll.

Neljandal õhtul sõime Corvara lähistel ühes restoranis Bar Restaurant Mesoles (http://www.suedtirolfueralle.it/de/poi/restaurant_mesoles), mis asus asulast väljas lihtsalt ühel teekäänakul.

Pildil on meie neljanda õhtu restorani Mesoles asukoht kaardil. Pildi paremas servas on Corvara.

Ju see on strateegiliselt õiges asukohas, et seal on mugav eriti just talvel mäegedest tulles süüa. Me sõitsime sellest restoranist mitu korda möödu, kui läksime mägedesse ronima.

Pildil on teekäänak, kust on näha restorani Mesoles, kus sõime õhtust neljandal õhtul.

Viiendal õhtul sõime Cortinas restoranis Al Camin (http://www.ristorantealcamin.it), mis on minu arvates gurmeerestoran. See oli kõige kallim restoran, kus me söömas käisime ja toiduportsionid on seal suhteliselt väikesed (kui valet toitu tellida) ja seepärast ma nimetan seda restoraniks, kus käiakse toitu nautimas, mitte kõhtu täis söömas. See on väga populaarne restoran kohalike hulgas. Meie olime seal ainukesed vööramalased.

Pildil on restoran Al Camin Cortinas, kus sõime õhtust kuuendal õhtul.

Me pidime väljas terassil sööma, sest kõik kohad olid sees reserveeritud. Sel ajal, kui meie seal sõime, tuli nii palju uusi kliente, et tekkis järjekord. Mulle seal ei meeldinud, sest restoran oli minu maitse jaoks liiga peen ja lõpuks ma ei osanudki muud valida, kui jälle supp. Kuna seal oli rahvast nii palju, siis pidime arve maksmist ootama vist 30minutit, sest ettekandjatel ei olnud meie jaoks aega. Teistele seal meeldis väga ja ka kohalikud olid sellest restoranist vaimustatud.

Pildil on näha asukoht, kus restoran Al Camin asub.

Mul oli pidevalt restoranides raskusi toidu valimisel, sest ei tahtnud ma üleliia süüa, et mitte kaalus juurde võtta. Lihtne oleks olnud kõikjal valida mingi pastatoit, aga mingist tobedast hirmust kaalust juurde võtta valisin mingi supi ja siis sõin juurde palju saia, mis oli kokkuvõttes veelgi hullem kombinatsioon, kui üks korralik pastaroog.

Pildil on restoran Pordoi Arabbas, kus sõime kuuendal õhtul. Me sõime väljas ja sinemist interjööri ma seepärast ei mäleta.

Kuuendal õhtul sõime Arabba keskuses kiriku vastas olevas pizzarestoranis (http://www.albergopordoi.it/uk/restaurant_uk.asp), mis kuulus hotell Pordoi juurde. See on baikeritele ehk mootoratturitele mõeldud hotell ja nagu mulle selgitati, on baikerid rikkad. Baikerid on reeglina keskealised mehed, kellel on lapsed suureks kasvanud ja kes nüüd taasavastavad, et nad on vabad kohustustest ja võivad mootorratastel mööda ilma ringi rännata. Neil on raha ja nad soovivad seda kulutada. Seepärast on osadel restoranidel või hotellidel ekstra sildid, et baikerid on oodatud, sest teenindusasutused on huvitatud baikerite poolt sisse toodavast rahahulgast. See ei ole minu väljamõeldis ja ma ei taha väita, et see kõik on tõde, aga tundub küllalt tõene. Meie sõime seal pizzat ja see oli suurepärane. Restoran ise oli nii populaarne, et meid pandi kuskile äärelauda istuma ja peale meid jäid inimesed ootele, et saada seal restoranis süüa.

Pildil on näha, milline vaade avanes istudes restoranis Pordoi. Selle mäetippude otsas ma käisin ronimas, aga sellest tuleb juttu edaspidi.


Seitsmendal õhtul sõime Veneetsias, aga sellest kirjutan teises teemas.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar