pühapäev, 6. oktoober 2013

Itaalia suvepuhkusereis - öömaja Itaalias Arabba külas

Pildil on näha, kus umbes asub Arabba küla.

Ööbisime väikeses Arabba külas rendikorteris. Arabba (ladina keeles Rèba) reklaamib end kui Dolomiidi mägede keskust, mis on ideaalne puhkuse veetmiseks nii suvel kui talvel. Arabba küla (http://www.arabba.it) asub 1602m kõrgusel merepinnast Livinallongo (ladina keeles Fodom) orus Stella mägede ääres. Kuna mina olin seal suvepuhkusel, siis ma talvistest puhkusevõimalustest seal piirkonnas kirjutama ei hakka.

Pildil on näha peaegu kogu Arabba küla. Küla on päris väike.

Rendikorteri võtsime firmalt Home Service Appartamenti Arabba, mille veebiaadress on http://www.hsarabba.it . Meie korteri aadress oli Apartment Pordoi n° 2 (http://www.hsarabba.it/en/apartment-pordoi-n-2). Selles korteris oli üks magamistuba kahe kokkulükatud voodiga. See andis võimaluse kasutada magamistoas ühte suurt kaheinimesevoodit või voodeid laiali lükates kahte eraldi üheinimesevoodit.

Pildilt on näha, kus asus meie korter ja kus asus korteri rendile andnud firma kontor.

Avatud köögiga elutoas oli lahtitõmmatav diivan, mis oli mõeldud magamiseks kahele. Samas ruumis oli ka seina sees peidus olev ja allatõmmatav kaheinimesevoodi. Seega oli nn ametikke magamiskohti kuuele inimesele. Kui elutoas nii diivan kui seina sees olev voodi magamiseks lahti tõmmata, siis ega rohkem vaba ruuumi eriti ei olnudki.

Pildil on näha magamistuba. Voodite peatsiosas seina sees asuvad tegelikult ka veel lisanarid magamiseks, aga neid me alla ei tõmmanud ja magamiseks ei kasutanud.

Korteris oli väga palju seinakappe ja magamisvarustuseks oli tekke ja patju nii palju, et jäi ülegi. Köögis olid kõik vajalikud asjad (ka nõudepesumasin), et süüa teha ja süüa. Köögis oli loomulikult ka laud toolidega. Elutoa-köögi juurde kuulus rõdu, kuhu paistis mõnusalt hommikupäike.

Pildil on näha meie korteris olnud pesemisruumi.

Magamistoa ja elutoa vahel asus dushiruum, milles oli dushinurk, wc-pott, bidee, kraanikauss, pesumasin ja seinakapp peegliga. Pesemisruumis asus ka boiler, mida sai ise reguleerida ja seda boilerit reguleerides sai määrata, kas on soov kütta tubades olevaid radiaatoreid või mitte. Pesemisruumis oli ka põrandaküte. Magamistoa ja elutoa uksi sai nii kinni panna, et kui keegi teisest ruumist pesemisruumi läks, siis seda ei olnud näha ega kuulda.

Pildil on näha meie korteris olnud elutoaosa koos vasakul pool asuva köögiosaga. Kahe tumba taga seina sees on alla tõmmatav kaheinimesevoodi.

Elutoas oli ka televiisor, aga me ei pannud seda kordagi mängima ja ma ei oska kommenteerida, mis kanaleid see näitas. Lisaks oli elutoas kapp, mis oli täis igasuguseid lauamänge, aga ka neid ei olnud meil aega mängida. Magamistoa juurde kuulus ka eraldi rõdu. Maja all oli garaazh ning maja keldrikorrusel oli ka suusaruum, kus sai hoida ja/või kuivatada talvevarustust, aga see ruum suvel ei töötanud.

Pildil on näha elutoa seina seest allatõmmatav kaheinimesevoodi.

Eraldi tasu eest sai kasutada korteris interneti wifi ühendust. Me maksime vaid ühe interneti teenuse eest ja see tähendas, et korraga sai ainult üks seade olla internetis. Kui korteris on palju rahvast, siis on mõistlikum osta rohkem internetivõimalusi. Interneti salasõna ja parool on seal kogu aeg uued ja seega ma ei saa pakkuda, et minule teada oleva parooliga pääseb ka praegu sinna internetti ligi. Salasõnaks on interneti eest maksnud isiku eesnimi ja parooliks interneti eest maksnud isiku perekonnanimi ja see parool on kehtiv ainult nendel kuupäevadel, kui interneti eest on makstud.

Pildil on näha elutoas asuv lahtitõmmatav diivanvoodi, mis oli mõeldud magamiseks kahele.

Arabba külas on palju söögikohti, mõni sporditarvete pood, suveniiripood, toidupood, kohvikud, saiapood, palju majutusasutusi, kirik, parkla kämpinguautodele ning mitu suusalifti. Osad majutusasutused olid suvel suletud, sest ju ei ole nii suurt nõudlust. Meie majas olid vaid paar korterit välja renditud ja ülejäänud oli tühjad. Mulle seal elada meeldis, sest seal oli vaikne, hubane ja soe.

Arabbas on isegi uisuplats nagu ma aru sain, aga suvel oli see jäähokiväljak loomulikult jääta. Arabba külast saab mitmes eri suunas sõita mäest üles suusaliftidega ja mina kasutasin neist ühte, mida saab kasutada ka suvel.

Pildi esiplaanil on näha see maja, kus asus meie rendikorter.

Arabbas tasast pinda ei ole ja seepärast ma pettusin sealsetes jooksuvõimalustes ja jooksin vaid esimesel sealoleku päeva hommikul. Ainus tasane koht on autoparkla, aga see on isegi vist väiksem kui jalgpalliväljak ja kui seal autod pargivad, siis seal joosta ei saa. Meie korter asus küla ühes servas ja see tähendas, et olime peaaegu küla kõige kõrgemas punktis. Mul oli valida, kas joosta külakeskuse suunas ja seega mäest alla või joosta külast välja ehk siis mäest üles. Jooksma pidanuksin sõiduteedel, aga seal ei ole turvaline, sest puuduvad kõnniteed ja teeperved. Teed on kitsad ja käänulised ja nii ma otsustasingi mitte joosta. Tegelikult leidsin ma seal ka ühe metsatee, millel joostes möödusin vesiveskist, suusaliftist, uisuplatsist ja kämpinguautode parklast, aga peale parklat kulges tee muudkui allamäge ja rohi läks kõrgemaks ja nii ma loobusingi edasisest üritamast.

Meie korteri rent seitsmeks ööks maksis 617EUR. Auorent maksis seitsmeks päevaks 338EUR ja auto rentisime Veneetsia lennujaamast alates. Me rentisime kallima auto, sest Dolomiidi mägedes sõitmiseks peab auto piisavalt võimas olema ja ühe reisiseltsilise kogemuse järgi auto Fiat 500 tüüpi ei saavat Dolomiidi mägedes sõites hakkama. Meie broneeritud auto pidi olema Ford Focus, aga lennujaamas seda autot ei olnud saadaval ja nii saime sama hinna eest veelgi parema BMW.

Pildil on näha auto, mille meie rendiks saime.

Autokütust kulutasime kogu reisi jooksul vähem kui paagitäis. Esimese ja ainsa tankimise tegime alles siis, kui pidime auto ära andma ja siis ostsime kütust vist umbes 70EUR eest, kui õigesti mäletan. Teel Veneetsia lennujaamast Arabbasse maksime ühe korra kiirteemaksu ja kui õigesti mäletan, siis see oli 7,20EUR. Veneetsia lennujaamast sõitsime umbes 3 tundi Arabbasse, kusjuures vahemaa on umbes 170km. Mägedes rääkis üks teine reisiseltskond, et nemad sõitsid Arabbasse Innsbruck’i lennujaamast ja sealt on vahemaa Arabbaga 144km.

Arabba küla ja Corvara küla vahemaa on 10km ja ma arvasin, et sõidame selle läbi alla 10minuti, aga tegelikkuses pigem 15minutit. Dolomiidi mägedes kitsastel ja käänulistel teedel sõites tuli keskmiseks kiiruseks umbes 30km/h. Kui sõitsime näiteks 38km kaugusel olevasse Cortina linna Arabbast, siis kulus selleks üks tund.

Õhtuti oli augustis Arabbas välistemperatuur umbes +13C. Päeval päikesega umbes +27C. Meil vedas ilmaga, sest kõik meie sealolekupäevad olid päikselised. Mõnele selline pidev päike ei meeldinud, aga mulle sobis küll. Mägedes on ju vahel mäkke minek mäe varjuküljest ja nii on nii soojust kui päikest vaheldumisi piisavalt. Kui ma mõnel mäetipul olin ja teisi ootasin, siis mul hakkas isegi kergelt külm, sest kõrgel puhus tugevam tuul ja mul olid riided kergelt märjaks higistatud. Ainult tuulevaikses sopis maas lamades ja tuule eest varjul olles oli soe, aga sedagi mitte igal pool.

Mulle üldiselt Arabbas meeldis, sest tegelikult ju vahet ei ole, kus magamas käia, sest ega muuks seal külas aega nagunii ei olnud. Jooksmise seisukohalt ma oleks soovinud elada pigem Corvara külas, sest see oli palju suurem küla ja seal oli ka jooksmiseks võimalusi. Samas oli Corvara nagu väike keskus, kus oli väga palju poode ja söögikohti, sealt sai bussiga sõita paljudesse eri kohtadesse. Corvaras oli mitu poodi, kust sai mägedes matkamiseks või ronimiseks sobivat varustust osta.